Çoğunlukla TÜRK mühendislerin çalıştığı ve ilklerin köprüsü olacak 3. Boğaz Köprüsünü yakından görmek için yetkili makamlardan gerekli izinleri alıp şantiyenin yolunu tuttum. KGM şantiye ofisinde köprü ile ilgili teknik bilgileri aldıktan sonra giydim yeleği taktım bareti çıktım köprünün üstüne. :)))
Hani etkilenmedim desem yalan olur. Manzarada köprü de müthişti... O anları ölümsüzleştirmek için çok sayıda fotoğraf çektim. Birkaçını da sizlerin beğenisine sunmak istedim...
Umarım beğenirsiniz.....
Yavuz Sultan Selim Köprüsü 59 metrelik genişliği ile dünyanın en geniş, 1408 metrelik ana açıklığı ile üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun asma köprüsü olacakmış. Köprünün bir başka ilki ise 322 metreyi aşan yüksekliği ile dünyanın en yüksek kuleye sahip asma köprüsü olması.
2013 yılında yapımına başlanan 3. Boğaz Köprüsünün 2016 yılında tamamlanması hedeflenmekte...
Yavuz Sultan Selim Köprüsünün konsept tasarımı yapı mühendisi “Fransız köprü üstadı” olarak nitelendirilen Michel Virlogeux ile İsviçreli T-Engineering firması tarafından ortak olarak yapılmış.
Kuzey Marmara Otoyolu ve 3. Boğaz Köprüsü, “Yap, işlet, devret’ modeliyle gerçekleştirilecek. 4.5 milyar TL yatırım bedeline sahip projenin yapım dahil işletmesi, 10 yıl 2 ay 20 günlük süre ile IC İçtaş – Astaldi JV tarafından yapılacak ve bu süre sonunda Ulaştırma Bakanlığı’na devir edilecek.
İki yakanın birbirine kavuşmasına 240 metre kalmıştı benim tarihi ana şahitlik ettiğim ziyaret günümde.....
Ekseriyeti Türk olmakla birlikte çalışan İtalyanları, Korelileri, Fransızları da gördüm köprünün üstünde.
Her iki yakayı birbirine bağlayan ve tabyaları tutan ana çelik halatın yakından görünüşü.
![]() |
Harika ! Emeği Geçen Herkese Teşekkürler Ülkemize böyle güzel eserler kazandırdıkları için Allah razı olsun
YanıtlaSil